sila tekan pause kalau tidak suka dengar lagu..

Islamic Widget

Friday, February 25, 2011

Cinta pada Kaca mata Allah

Kite ni bukanya budak pandai ilmu agama….

pun begitu..bukan bermakna kite xley nak berkarya…

kite mmg tau da…topik ni paling hangat kot..

bile tibe masanya pasti ade jek yang akn cakap berkaitan topk ni…

tp dbbkn kite ni bukan budak agama…

jd kite xde la pandai na beri dalil2 ke hape….

kite cuma mampu terjemahkan ayat quran jek berkaitan cinta ni

terjemah pun amek dr tenet jek…

jd andaikata dalam amek tu ade tersala mksdnya…minta ade hamba allah yang sudi betulkan…

ok kite teruskan dgn agenda utama…

potongan ayat2 berkaitan cinta di dlam al quran…

 

Al Waaqi'ah : 37
penuh cinta lagi sebaya umurnya.

 

Al Baqarah : 93
Dan (ingatlah), ketika Kami mengambil janji dari kamu dan Kami angkat bukit (Thursina) di atasmu (seraya Kami berfirman): "Peganglah teguh-teguh apa yang Kami berikan kepadamu dan dengarkanlah!" Mereka menjawab: "Kami mendengar tetapi tidak mentaati". Dan telah diresapkan ke dalam hati mereka itu (kecintaan menyembah) anak sapi karena kekafirannya. Katakanlah: "Amat jahat perbuatan yang telah diperintahkan imanmu kepadamu jika betul kamu beriman (kepada Taurat).

 

Al Baqarah : 165
Dan diantara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah. Dan jika seandainya orang-orang yang berbuat zalim itu mengetahui ketika mereka melihat siksa (pada hari kiamat), bahwa kekuatan itu kepunyaan Allah semuanya, dan bahwa Allah amat berat siksaan-Nya (niscaya mereka menyesal).

 

Al Baqarah : 177
Bukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan, akan tetapi sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim, orang-orang miskin, musafir (yang memerlukan pertolongan) dan orang-orang yang meminta-minta; dan (memerdekakan) hamba sahaya, mendirikan shalat, dan menunaikan zakat; dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar (imannya); dan mereka itulah orang-orang yang bertakwa.

 

Ali Imran : 14
Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, yaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak dan sawah ladang. Itulah kesenangan hidup di dunia, dan di sisi Allah-lah tempat kembali yang baik (surga).

 

Al Quran adalah petunjuk sepanjang zaman bagi semua umat islam di dunia…

justeru sesiapa yang beragama islam…haruslah kembali kpd jalan Allah s.w.t

setakat ini dulu akan disambung kemudian kerana sedikit2 adalah lebih baik darpda banyak tetapi satu pun x dapat ingat..

sekian Assalamualaikum… terima kasih sudi baca…sila tekan button like di bawah untuk sama2 hebahkan kepada kawan2 saudara seislam…

Ikhlas kerana Allah

0 comments:

Recent Post

get this widget here

Islamic Calendar

waktu solat

Islamic Widget

jom chat : - )

Followers