sila tekan pause kalau tidak suka dengar lagu..

Islamic Widget

Friday, July 29, 2011

Easier said than done…

lama sangat da x post….

maaf kepada sapa2 yang tertnggu post dr saya…

ceh…mcm la ada orang yang baca blog ni kan…

hurm tape r…

lau tade org sudi na baca pun….

menulis tuk dr sndr pun xpe….

sekurg2nya dapat gak muhasabah dr sndr….

hurm bact to the point…tajuk mggu ni….easier said than done…

pasal ape ye…

At – taghabun ayat 11, Dia berfirman : “ Tidak ada sesuatu musibah pun yang menimpa diri seseorang kecuali dengan izin Allah , Maka Allah akan memberi petunjuk kepada hatinya”

Saya memang x pandai nak ceramah, namun dengan rasa rendah diri, tidak mengatakan diri ini bagus, namun dengan ilmu yang sedikit merasa terpanggil untuk saling berpesan.

Saya selalu mengatakan untuk diri sendiri...setiap yang berlaku itu ada hikmahnya...

Allah turunkan hujan untuk memberikan pelangi kepada kita....

Namun sesuatu yang paling pasti....lagi senang cakap dari membuat....

Omputih lak kata..easier said than done....

Yup..memang benar pun kata2 ni....

Sebab tu lah....

Kalau nak buat perkara yang baik pun...suka saya ingatkan...bahwa kita ni ialah hamba Allah...

Saya rasa kita semua pun tau kan...pangkat hamba dalam hidup manusia itu sendiri pun melambangkan betapa rendahnya nilai seorang insan yang bernama hamba itu sendiri...

Justeru, cuba fikirkan sejenak...kita hanyalah seorang hamba pada Allah....

Jadi...cubalah fikir...sepangjang kita hidup...

Berapa banyak kalikah kita sudah menderhakai Allah...

Melakukan apa yang Allah larang...

Melakukan perkara yang tidak disukai oleh Allah....

Dalam situasi itu....

Sedarkah kita bahwa kita ini ialah hamba kepada tuan yang bergelar Allah....

Sedarkah kita....

Tak pernahkah kita terfikir....

Kenapa tergamaknya kita dengan sewenang2nya....

Menderhakai tuan kita..?

Kenapa..?

Tak pernahkah kita fikir semua itu....

Untuk post kali ini...saya ingin mengajak kita semua untuk bermuhasabah diri....

Tentang ....

Sudah berapa banyak kalikah kita melakukan perkara2 yang tidak disukai oleh tuan kita....

Sungguh biadapnya kita....

Fikirlah wahai teman....walaupun untuk seketika....kerana sesungguhnya dgn melakukan sedemikian...akan dapat mendekatkan lagi kita dengan Allah S.W.T.

saya akan sambung lagi berkaitan topik ini…dan saya juga mengarang berdasarkan pengalaman saya sebagai seorang insan yang bergelar hamba..

0 comments:

Recent Post

get this widget here

Islamic Calendar

waktu solat

Islamic Widget

jom chat : - )

Followers