sila tekan pause kalau tidak suka dengar lagu..

Islamic Widget

Monday, August 9, 2010

ada masanya…

kite erlu sedar..

kadang2 hidup ni mungkin xkan jd seperti yang kite nak…

ada kalanya kite juga perlu sedar.

ape yang berlaku mungkin akan diluar jangkauan kita…

justeru adalah amat perlu untuk kite menyediakan back up plan….

agar apabila dalam kesusahan nnt….

xlah kite terkjut yang mat dasyat nnt….

sesungguhnya hidup ini ialah berkaitan dgn dugaan….

sama2lah kite bersabar menempuhi dugaan hidup ini..

ya allah ya tuhanku..

engkau sabarkanlah diriku…

dalam menempuhi kehidupan yang penuh pancaroba ini….

ya allah ya tuhanku..

ku x layak tuk masuk syurgamu..

namun x juga ku mahu masuk dalam nerakamu..

justeru.

ku pohon padamu ya allah..

sedarkanlah aku..

setiap kali aku mngikuti jalan2 yg salah….

bangunkan aku.

agar aku tersedar apa yang aku buat itu adalah salah dccmu….

sabarkanlah aku dalam menempuhi setiap dugaan hidup ini..

agar aku dapat menempuhinya..

dgn penuh hikmah..

dan bukannya dgn penuh perasaan amarah….

sesungguhnya kekuatanku adalah..

kepada sejauh mana ku mmpu menahan marah….

aku pohon kpdmu ya ALLAH..

pandulah aku ke jalanmu yang benar ,hakiki lagi lurus tanpa bersimpang2…

agar aku juga tergolong dikalanagn umatmu yang dapat masuk ke syurgamu wahai ya ALLAH..

AMIN YA RABBAL ALAMIN….

0 comments:

Recent Post

get this widget here

Islamic Calendar

waktu solat

Islamic Widget

jom chat : - )

Followers