sila tekan pause kalau tidak suka dengar lagu..

Islamic Widget

Tuesday, August 2, 2011

Banyaknya dosa aku !!!

Sengaja saya tulis tajuk macam tu...bukan untuk saya saja...

Tapi untuk pembaca blog ni la jugak...

Like always kalau ade la...he3..

Ok...sebelum tu..

Assalamualaikum (salam sejahtera ke atas mu sekalian pembaca yang mengunjungi)

Pasal tajuk...

Memang saya ni banyak dosa...sangat banyak...

Tapi satu benda yang pasti...

Macam biasa la kan..saya menulis untuk sama2 berfikir...

Ok...katalah kita nak kata...dosa kita banyak...masalahnya...kita tau ke dosa kita berapa banyak dah.?

Itu dosa..bagaimana pulak dengan pahala..? kita tahu jugak ke.?

Saya rasa persoalan ni budak darjah 2 pun bley jawab kan...

Jadi disebabkan kita semua sama2 tak tahu berapa dosa kita dan juga pahala kita...

Di sini bersempena dengan ramadhan..

Kepada semua teman2 saya...

Kalau perasan saya hanya wish,..bukan selamat menyambut ramadhan...

Tapi selamat rebut ramadhan...

Ada makna tersirat tu sebenarnya...

Kalau setakat sambut bagaimana kita sambut...?

Itu bergantung kan...

Tapi pada saya bile rebut...maksudnya cuba sehabis baik untuk menjadikan ramadhan ini milik kita..

Walau dari segi tulisannya , camne lak ramadhan nak jadi milik kita ni.?

Maksud saya di sini ialah..gunalah ramdhan ini dengan sebaiknya..

Kerana sesungguhnya..

“Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu.” – Diriwayat oleh imam Nasai’e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-

“Abu Hurairah telah berkata : Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud : Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu.” – Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai’e,Malik,Ahmad dan Baihaqi-

Saya bagi 2 hadis untuk anda fikir....macam biasa panjang dah ni..nak tulis pasal dosa...melalut sampai sini pulak...tapi ade kaitan la jugak ni..

Apa lagi..2 hadis ni x cukup lagi ke untuk buat kita memang mesti rebut radhan ni sebaiknya..?

Tepuk dada..fikir la sendiri ye...

Sama samalah kita tingkatkan iman kita dari masa ke masa...

Semoga ianya sentisa bertambha setiap masa...insyaAllah..

Assalamualaikum

0 comments:

Recent Post

get this widget here

Islamic Calendar

waktu solat

Islamic Widget

jom chat : - )

Followers